Kui e-teenuste keskkonda sisenemine või teenuste kasutamine ebaõnnestub

  • Sisenemine võib ebaõnnestuda varem salvestatud aegunud lingi tõttu.
    Sisenege e-teenuste keskkonda e-MTA meie kodulehel olevate linkide kaudu.
  • Tühjendage oma seadme veebilehitseja vahemälu. Juhendi enamlevinud veebilehitsejate vahemälu puhastamiseks leiate ID-abikeskuse kodulehelt:
  • Samuti võib aidata, kui kasutate e-teenuste keskkonda sisenemiseks teist veebilehitsejat.
  • Kui eelnevad sammud ei aita ja e-teenuste kasutamine on endiselt häiritud, siis salvestage palun veateatest ekraanipilt, millelt on näha ka veebilehitseja aadressiriba, ning saatke see meile kas e-posti aadressile [email protected] või e-MTAs, valides menüüst Suhtlus – Kirjavahetus. Märkige ka vea saamise kellaaeg.
EMTA kõnekeskus

Kui ID-kaardiga sisenemine e-teenuste keskkonda ebaõnnestub

  • Veenduge, et ID-kaart ja kaardilugeja töötavad korralikult.
  • Kontrollige, kas veebilehitsejad on õigesti seadistatud.
  • Proovige veebilehitseja vahemälu kustutada.
  • Ehk segab ID-kaardi kasutamist mõni muu tarkvara?
  • Proovige tarkvara uuesti paigaldada.

Rohkem infot ja juhised id.ee veebilehel

Windows 7

Windows 7 kasutajatel on soovitatav oma operatsioonisüsteemi uuendada, kuna Windows 7 ei ole enam toetatud operatsioonisüsteem ja tootja lõpetas toe pakkumise.

Rohkem infot id.ee veebilehel
Nimekiri toetatud operatsioonisüsteemidest

Alternatiivse lahendusena on e-teenustes autentimine võimalik, kui kasutada Smart-ID-d või Mobiil-ID-d mobiiltelefonis.

Apple Safari

Kasutades Apple'i arvutis Safari veebilehitsejat on e-MTAsse sisenemisel probleeme ID-kaardiga autentimisel. Soovitame autentimiseks kasutada veebilehitsejaid Google Chrome ja Firefox või mobiil-ID teenust.

Juhised mobiil-ID kasutamiseks ja enimlevinud veateadete info leiate id.ee veebilehelt.

Smart-ID korduma kippuvate küsimuste ja veateadete kohta saate lugeda Smart-ID veebilehelt.

E-MTA turvameetmed

  • Kui kasutaja ei soorita e-MTAs toiminguid 25 minuti jooksul, siis seanss aegub ja kasutaja logitakse e-MTAst automaatselt välja.

  • Kui kasutaja elektrooniline isikutuvastusvahend või selle paroolid on varastatud, kadunud või saanud teatavaks kolmandale isikule, kellel ei ole selle kasutamiseks õigust, või kui on ilmnenud muu turvarisk, siis teavitab kasutaja sellest viivitamata Maksu- ja Tolliametit nt meilil [email protected] või telefonil 880 0815.

  • Maksu- ja Tolliamet blokeerib ajutiselt kasutaja juurdepääsu e-MTAle, kui on avastatud turvarisk või kui kasutaja on teavitanud Maksu- ja Tolliametit oma autentimisvahendi või selle paroolide kadumisest.

  • E-MTAle juurdepääsu taastamiseks esitab kasutaja Maksu- ja Tolliametile kirjaliku taotluse.

  • Maksu- ja Tolliamet taastab kasutaja juurdepääsu hiljemalt taotluse saamise päevale järgneva tööpäeva kella 12.00-ks.

  • Maksu- ja Tolliamet salvestab kasutaja toimingud e-MTAs ning vajadusel kasutab salvestisi toimingute tõendamiseks.

  • Maksu- ja Tolliamet ei vastuta e-MTA häiretest või mittetöötamisest tulenevate otseste või kaudsete kahjude või muude tagajärgede eest, kui need on tingitud Maksu- ja Tolliametist mitteolenevatest põhjustest, näiteks elektrikatkestused, sideliinide häired, loodusõnnetused jms.

Veebilehitsejal Google Chrome automaatse tõlke väljalülitamine

Keskkonda e-MTA on võimalik kasutada nii eesti, inglise kui ka vene keeles. Kui kasutate e-MTAsse sisselogimiseks veebilehitsejat Google Chrome, palume veenduda, et veebilehtede automaattõlge on välja lülitatud.

Veebilehitsejal Chrome automaattõlke väljalülitamiseks

  1. Vajutage veebilehitseja paremas ülaosas kolme punktiga ikoonil (Customize and control Google Chrome (Google Chrome'i kohandamine ja juhtimine)).
  2. Valige Settings (Seaded) – Advanced (Täpsemad) – Languages (Keeled), kus valige jaotis Language (Keel).
  3. Lülitage välja valikumärge Offer to translate pages that aren't in a language you read (Paku lehtede tõlkimist, mis ei ole teie loetavas keeles).
  4. Sulgege veebilehitseja ja avage uuesti.

Viimati uuendatud 31.03.2023

Kas sellest lehest oli abi?